nl Lang nl
Land Taal

Je landkeuze zorgt ervoor dat de juiste producten en betaalmethodes worden getoond. Zorg er daarom voor dat je landkeuze overeenkomt met het land van het account waarop je het product wilt inwisselen.

0

Preview Forza Horizon 5

De nieuwste telg in de Forza Horizon game-serie is “Forza Horizon 5”; deze game zal over minder dan een maand worden gelanceerd voor verschillende game-consoles. Gamecardsdirect kreeg de kans om alvast een preview-versie van deze game te spelen. Wat ons vooral opviel is dat Forza Horizon 5 een absolute streling voor het oog is.

Forza Horizon 5 zal uitkomen voor Xbox Series X en S, Xbox One en PC. Deze game zal ook een day one-release hebben op Xbox Game Pass.

Adembenemende race-gebieden

Forza Horizon speelt zich af in Mexico in verschillende adembenemende race-gebieden. Iedere kaart en track in deze videogame heeft zijn eigen eigenschappen en daarom is Mexico met zijn verschillende landschappen, variërend van zinderende woestijnen tot dichtbegroeide jungles, de ideale plek voor deze game om zich in af te spelen. De verschillende gebieden zijn prachtig, gedetailleerd uitgewerkt als het op graphics aankomt en je zult zien dat zelfs wanneer je inzoomt je nog de meest-geweldige details te zien zult krijgen. Meer dan eens is het zo dat previews niet hetzelfde zijn als de uiteindelijk game, maar over de preview van FH5 kunnen we niets anders dan vol lof zijn. Grafisch gezien konden we niet één probleem waarnemen, wat er ook weer voor zorgt dat we heel benieuwd zijn geworden naar de full-game.

Onze playthrough

Tijdens onze playthrough van FH5 hebben we ook een stuk van het verhaal van deze game mogen ervaren en we moeten zeggen dat we hier ook nog veel meer over te weten willen komen. Het verhaal was écht, oprecht intrigerend. De karakters waar het verhaal om draait zijn interessant en de story-mode lijkt vol te zitten met het maken van slimme, strategische keuzes om verder te komen in de game. We zouden graag meer weten over hoeveel vrijheid gamers zullen gaan krijgen in de full-game en hoe het verhaal zich verder ontwikkelt. We hebben nu al het idee dat dit helemaal goed gaat komen.

Tijdens interviews over Forza Horizon 5 werden de ontwikkelaars van Playground meermaals gevraagd naar de online-mogelijkheden van deze game en of er nieuwe online-opties zouden worden ontwikkeld. In FH5 zullen gamers de mogelijkheid hebben om in groep te racen en zo kan er deel worden genomen aan verschillende online-evenementen en mini-games. Er is zelfs een Battle Royale-modus in deze nieuwe Forza Horizon onder de naam Eliminator. Wij vragen ons oprecht af hoe deze nieuwe modi gaan zorgen voor de verdere ontwikkeling van deze game-franchise.

Net zoals in vele andere videogames kun je ook in Forza kiezen uit verschillende grafische modi. In FH5 in ray tracing niet één van deze modi, hoewel je deze wel enigszins kan gebruiken in Forzavista (een first-person race-perspectief). Deze modus was wel ietwat teleurstellend in de preview, als we dan toch iets negatiefs moeten noemen, maar voor de rest ziet deze Forza Horizon er geweldig uit. De game kan op de Xbox Series X in 4K worden gespeeld en in de performance-modus ook nog eens in 60 fps. Deze modus heeft wel zo z’n consequenties voor het spelen van de game, maar niet genoeg om FH5 op 30 fps te spelen.

De conclusie

Natuurlijk bevat een preview nooit een full-game, waardoor we alleen maar een klein deel van Forza Horizon 5 konden spelen. In de preview zagen we een veelbelovend verhaal, een groot racespektakel in allerlei mogelijke aspecten en we konden nu al zien dat deze game grafisch gezien zo geweldig is dat deze best wel eens een dé next-gen verrassing van het najaar 2021 zou kunnen worden.

Forza Horizon 5 komt uit op 9 november 2021.

Direct bestellen

xbox-gift-card-50