nl Lang nl
Land Taal

Je landkeuze zorgt ervoor dat de juiste producten en betaalmethodes worden getoond. Zorg er daarom voor dat je landkeuze overeenkomt met het land van het account waarop je het product wilt inwisselen.

0

Oculus Quest Review

Door: Maud
Een collega bij Gamecardsdirect had besloten de Oculus Quest te kopen en wou deze ervaring ook met zijn lieve collega’s delen. Zo heb ik dus afgelopen week voor de eerste keer (yep) Virtual Reality uit kunnen proberen! In deze review beschrijf ik mijn ervaring.

Oculus Quest set

Look and feel

De manier waarop de VR-set op je hoofd zit is veel aangenamer dan ik had verwacht. De bril heeft een zachte voering en genoeg mogelijkheden om strak aan te trekken. Dit is ook wel nodig omdat je anders vrij wazig beeld zult zien. Gelukkig kun je de headset ook nog aanpassen aan je zicht en zou het zelfs mogelijk moeten zijn om met een bril te spelen. Na een tijdje te hebben gespeeld is het wel te merken (zeker gezien het de eerste keer was) dat de VR set best zwaar is voor je hoofd. Maar dat is zeker iets om aan te wennen. Bovendien wordt aangeraden om niet té lang achter elkaar te spelen. Neem daarnaast op z’n minst een half uur voordat je je huis verlaat de headset af, aangezien je waarschijnlijk last zult hebben van ‘Oculus face’ (rode vlekken op je gezicht)…

Draadloos

De Oculus Quest is draadloos en dat is echt een hele goede keuze geweest van de makers. Zelf heb ik geen VR set mét kabels uitgeprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat je niet zo vrij kan bewegen zoals je dat met de Quest kunt. De batterij gaat ook lang genoeg mee om een aantal uur te spelen.

Oculus Quest alle bewegings ruimte
Oculus Quest geen kabels

Eerste indruk

Mijn eerste indruk van de Oculus Quest was waanzinnig. Alles ziet er scherp uit en het lijkt alsof je in een volledig nieuwe wereld bent gedoken. Je zit in een soort van dome met een lobby, uitgerust met openhaard, loungebanken en met uitzicht op andere domes. Je kunt een guardian instellen waarmee jij zelf bepaald waar je gaat staan. De Quest onthoudt deze guardian zelfs, dus de volgende keer dat je hem opstart hoef je dit niet opnieuw te doen. De besturing is ook meteen duidelijk, je gebruik de triggers om iets aan de klikken en met een handig lampje zie je waar je naartoe wijst. Voor je krijg je de bibliotheek te zien met de spellen en is het aan jou de keuze met welk spel je de VR-ervaring begint.

Oculus Quest speel grens

Games

Helaas kun je niet genieten van een onbeperkt aanbod van games met de Oculus Quest. Er zijn echter wel een aantal leuke games die gratis te downloaden zijn!
Oculus First Contact
  • First Steps/ Contact - Dit spelletje is kort maar ideaal voor de allerlei eerste keer met de VR-headset. Het gaf me de mogelijkheid om kennis te maken met de controls en de ruimte om me heen. Hoewel de ontvangstruimte van de Oculus Quest al erg indrukwekkend was om mee te maken voor de eerste keer in een virtual reality wereld, kon ik alleen maar “Wow” en “Wauw” zeggen bij het opstarten van First Steps. Je maakt kennis met een schattig robotje die je allerlei diskettes geeft om uit te proberen. Zeker een aanrader!
Oculus Bogo
  • Bogo - Hoewel ik dit spel nog niet lang heb gespeeld, vond ik het meteen al leuk. Je begint in een jungle-achtige wereld en maakt meteen kennis met een super leuk beestje dat je kunt aaien, borstelen en voeren. Ik dacht meteen “Yay, een echte Tamagochi!”. Er zijn kleine minigames waarbij je bijvoorbeeld binnen een bepaalde tijd fruit door ringen moet gooien en het beestje deze opeet. Het lijkt mij een ideaal spel als je met de VR het even rustig aan wilt doen.
Oculus Epic Roller Coasters
  • Epic Roller Coasters - Ik ben echt een grote fan van achtbanen; ik leef voor de kik die je krijgt van een flinke drop. Epic Roller Coasters wou ik dus ook meteen uitproberen en het is echt gaaf! Je kunt uit een aantal gratis tracks kiezen die allemaal een thema hebben. De coasters zijn over the top maar zo ontworpen dat je écht het gevoel hebt dat je in een achtbaan zit. Ga echter wel hiervoor op een stoel zitten, de kans dat je omkiept is groot! ;)
Binnenkort testen we nog meer spellen uit op de Oculus Quest, zoals Beat Saber en SUPERHOT, dus zeker iets om naar uit te kijken! De Oculus Quest is verkrijgbaar voor €449 voor 64GB en €549 voor 128GB.

Direct bestellen

amazon-gift-card-25-euro-duitsland
Bezorgd per e-mail