nl Lang nl
Land Taal

Je landkeuze zorgt ervoor dat de juiste producten en betaalmethodes worden getoond. Zorg er daarom voor dat je landkeuze overeenkomt met het land van het account waarop je het product wilt inwisselen.

0

Battlefield V review

Door: Maud
Battlefield V review

Houd er rekening mee dat deze review een aantal (kleine) spoilers kan bevatten!

Na al een paar jaar fan te zijn geweest van de Battlefield-franchise, was ik super enthousiast om Battlefield V uit te proberen. Lees in deze review wat ik van de singleplayer- en multiplayer-spelmodi vind na ongeveer een week te hebben gespeeld. Battlefield V werd op 20 november 2018 uitgebracht voor PlayStation 4, Xbox One en PC.

Single player

De singleplayer-spelmodus van Battlefield V is opgesplitst is meerdere verhaallijnen genaamd War Stories. De introductie van Battlefield V is kort en zoet. Je probeert zo ver mogelijk in het spel te komen en de scène vloeit over in een nieuwe zodra je dood bent. Helaas heb je hierdoor maar weinig tijd om de controls te leren kennen. Het lijkt erop dat de dood onvermijdelijk is in bepaalde scènes, maar dat maakt wel plaats voor indrukwekkende cutscenes die moeiteloos in elkaar overvloeien. In elke scène kun je de verschillende wapenklassen en voertuigen uitproberen, zoals close-combat, sniping, het besturen van een tank en het vliegen in een jet, maar ik had liever elke scène langer kunnen spelen.

Na de korte introductie besloot ik de War Stories in een chronologische volgorde te spelen. Gezien het al een tijdje geleden was dat ik een Battlefield-spel had gespeeld, koos ik voor de medium moeilijkheidsgraad. Deze keuze bleek ook juist te zijn. Ik moet zeggen, ik ben ontzettend blij dat Battlefield de singleplayer-verhaallijnen heeft gehouden. Hoewel multiplayer-matches geweldig zijn en nog vele maanden (zelfs jaren) erg vermakelijk blijven, denk ik dat de singleplayer storymode een toegevoegde waarde heeft. Het is een paar uur extra speeltijd met interactieve storytelling waarin de schoonheid van dit spel echt tot zijn recht komt.

Ik was opgelucht om te zien dat de War Stories volledig uitgewerkte missies waren en niet korte segmenten zonder doelstelling, zoals de introductie. Hoewel er een aantal cutscenes waren, vond ik het persoonlijk niet zo erg. Ik vond het super om helemaal in het verhaal op te gaan en mijn missie te voltooien. Indien mogelijk ga ik normaal gezien voor een stealth aanpak, dus nam ik mijn tijd om in Battlefield V elke vijand te markeren en mijn plan van aanpak uit te stippelen (hoewel ik af en toe ook afweek van mijn voorkeursmethode en alle kanten op begon te schieten).
nieuwsgierig aapje gamecardsdirect

Het oordeel

Ik vond de War Stories een goede combinatie van prachtig ontworpen verhaallijnen en de klassieke gameplay van Battlefield. De missies staan per verhaal vast, maar het voelde vaak meer als een open wereld met veel ruimte om te ontdekken. Echter, ik vond de verhalen te kort. Het is daarnaast ook jammer dat het vijfde deel genaamd The Last Tiger niet gelijk met de rest was gepubliceerd. We zullen moeten wachten tot december om meer te weten te komen, maar ik heb hoge verwachtingen.
Battlefield V Multiplayer

Multiplayer

Toen ik de War Stories had uitgespeeld was ik klaar om aan mijn multiplayer-avontuur te beginnen. Na een aantal dagen te hebben gespeeld moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de online gameplay. Veel elementen zijn vergelijkbaar met Battlefield I, maar er zijn ook een aantal nieuwe toevoegingen aan het spel die de totaalervaring verbeteren. Ten eerste, Battlefield V heeft mijn manier van spelen veranderd. Zo ging ik eerst vrijwel altijd solo en kwam ik alleen samen met mijn squad-leden voor support. Nu ben ik echter constant op een korte afstand van mijn squad. In Battlefield V krijg je veel meer voordelen in een squad. Zo kan elke speler (van elke class) nu een squad-lid herstellen. Een Medic kan nu spelers van een andere squad reanimeren en is daar twee keer zo snel in. Er zijn nu ook meer healthpacks te vinden in het spel, waardoor je meer in beweging komt. Over het algemeen is de multiplayer-modus van Battlefield V echt top. De wapens voelen super aan en er is een duidelijk gewicht en impact per wapen, het progressiesysteem is lonend, je hebt de mogelijkheid om je wapens en voertuigen aan te passen en te verbeteren en ik moet zeggen, de graphics zijn gewoon prachtig. Het online systeem werkt ook heel goed. Het shootersysteem is gebaseerd op vaardigheden en er is geen pay-to-win inhoud die je een voordeel geeft in het spel; het komt allemaal op jou neer.

Naar mijn mening heeft de multiplayer-gameplay wel wat gebreken. Wat me snel opviel is dat het tempo van het spel erg hoog ligt in vergelijking met eerdere Battlefield-games. Bovendien voelen de maps soms een stuk kleiner en verzadigd aan. Tevens mist Battlefield V het gevoel van de Tweede Wereldoorlog. Er zijn zeker enkele elementen uit de Tweede Wereldoorlog goed overgenomen en de makers hebben aangegeven dat Battlefield V zich meer zou richten op de onbekende oorlogsgebeurtenissen, maar ik had graag meer authentieke WWII landschappen, wapens en historisch nauwkeurige gebeurtenissen gezien.
nieuwsgierig aapje gamecardsdirect

Het oordeel

De multiplayer-gamemodus in Battlefield V is een geweldige online shooterervaring. Natuurlijk zitten er nog een aantal bugs in het spel, maar over het algemeen zijn de prestaties uitstekend. De verschillende spelmodi zijn vermakelijk en uitdagend en het belang van teamwerk helpt je om een betere teamspeler te worden. Een paar jammere aspecten van deze release zijn de spelmodi en toevoegingen die nog moeten komen, zoals de co-op gamemodus Combined Arms en de eerste Battle Royale gamemodus van Battlefield; Firestorm. Hoewel het een spannend vooruitzicht is dat er nog veel meer te wachten staat zónder extra kosten, heb je toch het gevoel dat het releasepakket wat meer had kunnen bevatten.

Direct bestellen

playstation-network-card-20
Bezorgd per e-mail